There was an error in this gadget

Friday, October 29, 2010

ragam manusia terasa merasa

mcm2 manusia dalam dunia ni yang tergolong dalam pelbagai kategori....para saintis telah mengatakan yang manusia ni mmg pelik dan sangat la memecahkan kepala otak untuk membuat kajian (ceh tipu ja ni, sila jgn percaya)..haha..okay ..

menurut pengalaman saintis ternama iaitu shelly .. (nak tercirit baca ni)
beliau mengatakan bahawa dari pengalaman hidupnya beliau telah mengalami satu perangai manusia yang belum pernah ditemui nya sehingga ketika itu.. (cececececece)

penatnya skema...sapa suruh..
haha...okay sambung cerita balik...
dulu masa mula masuk belajar kat poli..saya telah mengenali beberapa org kwn...iaitu kwn kelas la...
ms mula2 mestila kita akan anggap org ni baik menurut dari rupa..yela da baru kenal kan...
yela da jenis manusia yang mmg pandang org dari rupa dulu betoi dak??

lepas da kenal2 suma...n harungi perkara itu ini bersama...sehingga satu tahap yang xdiduga saya telah mengalami kekecewaan yang agak pedih di mana saya dpt rasakan sendiri perasaan yang xpernah saya rs iaitu TERASA...yela perasaan ini dtg bila kita ambil hati dgn percakapan atau perbuatan seseorang yang menyentuh hati kita secara pedih..kalau menyentuh hati secara gembira xpayah ceritala kat sini kan...

so...bila da terasa begini dan begitu..mulala xnak bertegur ngn org yg telah mmbuat kita terasa...inilah puncanya saya telah mengetahui perasaan ini setelah 18 tahun hidup ketika itu...sekarang da 20 jadi saya telah memahami dan tahu bagaimana hendak mengatasi perasaan sedemikian di kalangan kwn2 saya....

jaga lidah, jaga perbuatan konfem suma org xterasa...biar kita terasa tapi jgn org terasa...
be rasional...jadi matang supaya org xbenci ngn kita yang asik2 nk majuk....last2 org kutuk je kan...so better diam n cakap pun tapis2 mcm air bio-aura kan ... air yang bersih dan minum pun puas hati....samala ngn kita manusia ni...ckp lapis dan tapis dan hasilnya akan baik juga kan...

melalui pemerhatian saya..kebanyakan spesies yang suka terasa ni adalah kaum perempuan... yela hati perempuan kan lembut pd sesetengahnya...ada gak yg hati batu..ckpla apapun kat dia sikit pun dia xheran..alih2 kita yg sakit hati balik...haha..padan muka..

jadi kalau kita sendiri pun xsuka terasa..janganlah kita wat org terasa....okay!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Jom Tukar Link::

KLIK INI UTK KONGSI LINK BLOG ANDA!!

JOM FOLLOW