There was an error in this gadget

Sunday, November 14, 2010

fikir negatif + fikir positif = bahagia ^_^

kalau bc tajuk je apa yang dapat dibayangkan...??

sebenarnya ritu ada tgk gmbr apa ntah psl cinta2 neh...adalah diorg interview suami isteri ni...so ada la si laki ni ckp ' kalau seseorang tu dlm keadaan negatif, maka seorang lagi kena jadi positif, barulah rumahtangga akan bahagia selalu...kalau 2 2 negatif, mcm2 la yg akan terjadi...' 

dan dan aku terpikir mcm magnet la pulak...kan kan kan....hahakz..

betul jugak...sbb apa bila seorg tu dlm kedaan marah dia adalah dlm keadaan negatif dan apabila seseorg yang dimarahinya itu memahami keadaannya yang sedang marah..maka dia perlu menjadi positif supaya perkara yg mnjadi msalah mungkin dpt diselesaikan....

sbb tu la Allah mencipta lelaki dan perempuan dgn perasaan, cara berfikir, emosi dan sumanya tidak sama sekali... perempuan fikiran dia lebih mendalam manakala lelaki pula lebih berfikir panjang...yeke...lebih kurangla....

so....point utama aku adalah utk bercakap mengenai sifat magnet yang boleh digambarkan dlm salah satu perangai manusia...kitala kan sapa lagi...cuba tgk balik diri sendiri... cuba renungkan semula...


gambar magnet kat atas ni ada 2 mcm biasala kan ada S ada N.. cuba bayangkan S tu mewakili lelaki dan N untuk perempuanla..xkan pondan pula...hehe...dlm dunia kan ada 2 jenis spesies manusia jer...yg lain-lain tu ehem xtahula...lu pikirla sendiri...


gambar atas ni da terang2 menunjukkan yang sama jenis akan menolak dan yang xsama jenis akan bercantum..kita suma da belajar mengenai magnet kan....so mengibaratkan mcm perangai manusia....jika kita lihat adakah perempuan mengahwini kaum sejenisnya??....tidak..hanya wujud perhubungan lesbian, pengkid and so on... lelaki pun hanya takat hubungan gay.. tp yg betul2 khwin adalah dari lelaki dan perempuan.... mmg ada yg khwin dgn kaum sejenis tapi berapalah sgt.. tu pun sbb depa xde otak..da taksub sgt kan...

Membayangkan pula dlm hubungan suami isteri, manala yang xpena gadoh kan...mesti gadoh gak..org kata gadoh2 ni la pemanis dlm rumahtangga.... bak kata Raja Azura dlm radio SinarFm... ' suami isteri ni kalau gadoh je ngandung..gadoh je ngandung...' ewaaahhh....pepaham la ek...hahakz...

 ini adalah disebabkan bila bergadoh ada pihak yang emosi dia negatif kan..mrhlah merajukla..mcm2.... so satu pihak lagi kenalah beralah dgn bersikap positif....ewahhh mcmla da khwin...

bukan dlm hubungan rumahtangga jer... dlm hubungan sama spesis pun sebijik gak sama.... klu perempuan xsah kalau xgadoh, pastu tarik muka n xtegur sapa... so perkara2 gini kalau berterusan xmanisla org tgk... bila gadoh mesti da xnk dekat..mcm magnet kan...
so lebih baik beralah dgn berbaik supaya dpt mengeratkan kembali hubungan yng keruh tadi dgn bersikap positif...bila yang negatif tadi dipujuk dgn yg positif maka tertarikla....fhm ke...maka berbaik la semula...haaa....

ibaratnye begitulah.... kan....kite kena fhm....manusia ni susah nak difahami...


gambar begini x patut anda tgk sbb kaum spesis xboleh tertarik sekali...kwn2 je xpela...hahak..
tapi kalau da gadoh nak berbaik2 boleh dan amat digalakkan.....



yg ni xtau nak ckp ape...kos skrg sudah mengantok..

bye bye...

pikir positif selalu..  ^_^


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Jom Tukar Link::

KLIK INI UTK KONGSI LINK BLOG ANDA!!

JOM FOLLOW